Game Studies — 151 книга

№1
Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature
Espen J. Aarseth
ISBN:0801855799
Год издания:1997
Издательство:The Johns Hopkins University Press
Язык:Русский

Can computer games be great literature? Do the rapidly evolving and culturally expanding genres of digital literature mean that the narrative mode of discourse -- novels, films,…

№2
Unit Operations: An Approach to Videogame Criticism
Ian Bogost
ISBN:026202599X
Год издания:2006
Издательство:MIT Press (MA)
Язык:Английский

In Unit Operations, Ian Bogost argues that similar principles underlie both literary theory and computation, proposing a literary-technical theory that can be used to analyze…

№3
How Games Move Us: Emotion by Design
Katherine Isbister
ISBN:978-0262034265
Год издания:2016
Издательство:MIT Press
Язык:Английский

This is a renaissance moment for video games -- in the variety of genres they represent, and the range of emotional territory they cover. But how do games create emotion? In How…

№4
Play Matters
Miguel Sicart
ISBN:9780262027922
Год издания:2014
Издательство:The MIT Press
Серия:Playful Thinking

What do we think about when we think about play? A pastime? Games? Childish activities? The opposite of work? Think again: If we are happy and well rested, we may approach even…

№5
Atari Age: The Emergence of Video Games in America
Michael Z. Newman
ISBN:9780262035712
Год издания:2017
Издательство:The MIT Press

Beginning with the release of the Magnavox Odyssey and Pong in 1972, video games, whether played in arcades and taverns or in family rec rooms, became part of popular culture,…

№6
Rules of Play : Game Design Fundamentals
Katie Salen, Eric Zimmerman
ISBN:0262240459
Язык:Русский

As pop culture, games are as important as film or television--but game design has yet to develop a theoretical framework or critical vocabulary. In Rules of Play Katie Salen and…

№7
Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World
Jane McGonigal
ISBN:978-0143120612
Год издания:2011
Издательство:Penguin Books
Язык:Английский

We are living in a world full of games.
More than 31 million people in the UK are gamers.
The average young person will spend 10,000 hours gaming by the age of twenty-one.…

№8
Game Over. Как Nintendo завоевала мир
Дэвид Шефф
ISBN:978-5-9903760-3-8
Год издания:2014
Издательство:Белое Яблоко
Язык:Русский

125 лет назад в древней японской столице Киото появилась компания Nintendo. В конце семидесятых компания совершила головокружительный прорыв в область высоких технологий, и,…

№9
An Introduction to Game Studies
Frans Mäyrä
ISBN:978-1412934466
Год издания:2008
Издательство:Sage Publications Ltd

An Introduction to Game Studies is a core textbook for game studies as an academic discipline, and is the comprehensive guide to the field. It introduces the student to the…

№10
The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games
Jesper Juul
ISBN:978-0262019057
Год издания:2013
Издательство:The MIT Press
Серия:Playful Thinking

We may think of video games as being "fun," but in The Art of Failure, Jesper Juul claims that this is almost entirely mistaken. When we play video games, our facial expressions…

№11
Играй! История видеоигр
Тристан Донован
ISBN:978-5-9903760-4-5
Год издания:2014
Издательство:Белое Яблоко
Язык:Русский

ИГРАЙ! ИСТОРИЯ ВИДЕОИГР представляет собой увлекательный рассказ о странном зарождении и необычайной эволюции важнейшей, после возникновения телевидения, области развлечений -…

№12
Консольные войны. Sega, Nintendo и битва определившая целое поколение
Блейк Дж. Харрис
ISBN:978-5-9903760-7-6
Год издания:2015
Издательство:Белое Яблоко
Язык:Русский

Это была война куда убийственней любой видеоигры...
Настоящая смертельная битва между Sega и Nintendo!
Можно ли оказать сопротивление и вступить в яростную конкуренцию с…

№13
Маркетинг игр
Сергей Галёнкин
Год издания:2013
Язык:Русский

Маркетинговый успех и популярность игры не происходят внезапно. За каждой шумной пиар-историей или любимцем прессы стоят месяцы, если не годы планирования и подготовки, проб и…

№14
Властелины Doom. Как двое парней создали игровую индустрию и воспитали целое поколение геймеров
Дэвид Кушнер
ISBN:978-5-00057-372-3
Год издания:2014
Издательство:Манн, Иванов и Фербер
Язык:Русский

Это подлинная история Леннона и Маккартни в мире компьютерных игр – Джона Кармака и Джона Ромеро. Вместе они управляли большим бизнесом. Вместе меняли поп-культуру. Они породили…

№15
Families at Play: Connecting and Learning through Video Games
Sinem Siyahhan, Elisabeth Gee
ISBN:9780262037464
Год издания:2018
Издательство:The MIT Press

Video games have a bad reputation in the mainstream media. They are blamed for encouraging social isolation, promoting violence, and creating tensions between parents and…

№16
Future Was Here: The Commodore Amiga
Jimmy Maher
ISBN:9780262017206
Год издания:2012
Издательство:The MIT Press

Long ago, in 1985, personal computers came in two general categories: the friendly, childish game machine used for fun (exemplified by Atari and Commodore products); and the…

№17
The Art of Game Design: A Book of Lenses
Джесси Шелл
ISBN:0123694965, 9780123694966
Год издания:2008
Издательство:CRC Press
Язык:Английский

Anyone can master the fundamentals of game design no technological expertise is necessary. The Art of Game Design: A Book of Lenses shows that the same basic principles of…

№18
Designing Games: A Guide to Engineering Experiences
Tynan Sylvester
ISBN:978-1449337933
Год издания:2013
Издательство:O'Reilly Media
Язык:Английский

Ready to give your design skills a real boost? This eye-opening book helps you explore the design structure behind most of today’s hit video games. You’ll learn principles and…

№19
Freemium Mobile Games: Design & Monetization
Dimitar Draganov
ISBN:B00M7SQZEI
Год издания:2014
Язык:Английский

Freemium Mobile Games: Design & Monetization reveals the essence of what freemium games are and provides a framework of best practices and in-depth game design schematics for…

№20
Slay the Dragon: Writing Great Video Games
Robert Denton Bryant, Keith Giglio
ISBN:978-1615932290
Год издания:2015
Издательство:Michael Wiese Productions
Язык:Английский

Writing for the multibillion-dollar video-game industry is unlike writing for any other medium. Slay the Dragon will help you understand the challenges and offer creative…

1 2 3 ...